logo
logo
Esileht
Uudised
Home3 ja Go3 müügijuht Janek: „Survestavaid müügivõtteid kasutavad amatöörid, kes ei tea müügitöö tõelist olemust“
19/03/2024

Home3 ja Go3 müügijuht Janek: „Survestavaid müügivõtteid kasutavad amatöörid, kes ei tea müügitöö tõelist olemust“

Maailmas, kus stereotüübid sageli varjutavad tegelikkust, on parimaks näiteks müügivaldkond. Ühiskonna kollektiivses teadvuses kummitab pilt libedast ja pealetükkivast müüjast, mis kinnitab eelarvamust müügitöö olemusest. Fassaadi taga peitub aga dünaamiline elukutse, mida määratlevad tõelised suhted, strateegiline mõtlemine ja järeleandmatu pühendumine.

Intervjuus Home3 ja Go3 müügijuht Janekiga vestleme kogenud müügispetsialistide teadmistest ja kogemustest, et purustada müüte, mis ümbritsevad nende elukutset, ja pakume avameelset pilguheitu müügitöö argipäeva. Toome selgust eelarvamuste udus alates sellest, et müügiinimesed on pelgalt vahendajad ning räägime olulistest omadustest, mis aitavad kaasa edule müügitöös.

Millised on mõned levinud eelarvamused müügitöö kohta ja kuidas need sinu arvates inimeste ettekujutust sellest ametist mõjutavad?

Sageli seostatakse sõnaga „müügimees“ kohe Egiptuses või Türgis tegutsevaid turukauplejaid, kes sulle iga hinna eest üritavad kasvõi tikutopsi maha müüa. Peaasi, et sa vähemalt midagi ostaksid. Selliseid survestavaid müügivõtteid kasutavad amatöörid, kes ei tea tegelikult müügitöö tõelist olemust. Kahjuks on ka Eesti müügimaastikul väga palju selliseid inimesi, kes müügitöö tõelisest olemusest aru ei saa ja see jätab klientide vaates müügiagentidele mõruda maigu külge. Professionaalne müügiinimene on aga alati win-win olukorra peal väljas – talle on oluline toodet või teenust müües eelkõige kliendi rahulolu. See loob ka tulevikuks soodsa pinnase, et samale kliendile uut toodet või teenust pakkuda ning suure tõenäosusega pöördub klient ise edaspidiselt uue toote või teenuse ostmise puhul just sellise müügiinimese poole.

Saad sa jagada mõnda isiklikku kogemust või näidet, mis lükkab ümber müüdi, et müügitöötajad on loomult pealetükkivad või agressiivsed?

Olin aastaid tagasi kaubanduskeskuses müügitööd tegemas ja kõnetasin üht kiirel sammul liikuvat härrat. Ta vastas mulle konkreetselt, et tal on hetkel väga kiire ning ei soovi vestelda. Kuna ma tajusin tol hetkel ära, et tal on tõesti kuskile tuli takus, siis vastasin: „Ei ole hullu. Kui telelahendustes abi on vaja, siis olen ka edaspidi siin keskuses olemas!“ Paar kuud hiljem olin ühes teises Tallinna kaubanduskeskuses ja sama härra tuli ise minu juurde. Ta mäletas mind ja ütles, et ta olevat mind mitu nädalat mööda poode taga otsinud, sest nüüd on tal abi vaja uue teleteenuse pakkuja valimisel. Lõpuks päädis asi sellega, et klient kolis koos kõigi oma tele- ja internetilahendustega konkurendi juurest meie juurde.

Samuti meenub väga palju olukordi nii enda kui ka kolleegide näitel, kus kliendid toovad peale ostu või teenusega liitumist müügiinimesele tänutäheks kingitusi ja on ülimalt rõõmsad, et meiesugustelt professionaalidelt abi saadi.

Millised on sinu arvates kõige väärtuslikumad oskused ja omadused, mida edukas müügitöötaja peaks omama ja kuidas need erinevad stereotüüpidest, mis on müügitööga sageli seotud?

Edukas müügiinimene peab olema aus ja hea empaatiavõimega. Sellised müügiinimesed suudavad klientidega luua tugeva usaldusliku sideme ja kliendid jäävad veel pikaks ajaks sama müügiinimese poolt pakutud tooteid ja teenuseid tarbima. Kindlasti on ülioluline ka hea kuulamisoskus, mis on vastand stereotüübile, et müügiinimene peaks olema ainult hea jutuga. Kui sa kuulata ei oska, siis võid kulutada nii enda kui ka kliendi väärtuslikku aega. Väga palju paneme me oma meeskonnas rõhku just nende oskuste arendamisele ja parendamisele ning igakuised koolitused on müügiinimeste töörutiini osa.

Kuidas saavutada tasakaal müügieesmärkide saavutamise, eetiliste standardite säilitamise ning klientidele tõelise väärtuse pakkumise vahel, võttes arvesse nö linnalegendi, et müügiinimesed seavad kasumi kliendi rahulolust kõrgemale?

Meie tiimi müügiinimeste põhimotoks on see, et me ei lähe kaubanduskeskusesse meeleheitlikult müüginumbreid täis tegema, vaid läheme inimeste päeva paremaks muutma. Mõne inimese päeva teeme paremaks vägeva teleteenusega, mõne inimese saadame poest ära lihtsalt heade sõnadega või komplimentidega. Teed teisele head, saad ise topelt vastu!

Millist nõu annaksid inimesele, kes kaalub müügikarjääri, kuid on kõhkleval seisukohal, sest seda elukutset ümbritsevad negatiivsed stereotüübid?

Kõik oleneb sellest, mis eesmärgiga inimene soovib müügikarjääri alustada. Kui on soov vahendeid valimata lihtsalt raha teenida, siis oled suure tõenäosusega just see järgmine müügiinimene, kelle kõnesid välditakse ning kellest suure kaarega mööda käiakse. Kui soovid eelkõige müügialaselt areneda ja omandada eluks ülivajalikud läbirääkimisoskused, siis teed asja hingega ja saad ka palju positiivset vastukaja.

Kui soovid liituda Home3 ja Go3 müügitiimiga, siis saada oma CV või lühitutvustus aadressile cv@home3.ee või kandideeri läbi CV Keskuse.

Tagasi
1 / 3
gallery img
close
next

Teade edukalt edastatud

Sinu kiri on edastatud, täname!

close